G-15PZEDNPR7

نکاتی در مورد مراقبت موی کودکان

- موی کودکان معمولا هر ماه 7 تا 13 میلی­متر رشد می­ کند؛ یعنی اگر می ­خواهید موهای فرزندتان بلند شود؛ می­ توانید سالانه روی 12 تا 15 سانتیمتر رشد مو حساب کنید.

- نمی­ توان رشد مو را سریع ­تر کرد اما می­ توان با رعایت نکته­ های ساده، موهای بلند را سالم نگه داشت و تقویت کرد؛ موهای کودکان را با شامپویی مناسب و ملایم بشویید. اگر موی دختر شما چرب نیست، هفته­ ای یکی - دو بار شامپو زدن آن کافی است. به این ترتیب از خشکی بیش از حد مو جلوگیری می ­شود. به هر حال شامپو مو را خشک می ­کند و اگر موی دختر بچه بلند است، برای سالم نگه داشتن ساقه ­ها، باید از نرم کننده­ای با مواد مؤثر استفاده شود مثلاً روغن جو جوبا، الکل­ های چرب، گلیسرین و روغن گندم هیدرولیزه شده.

- موهای بلند فرزندتان را وسواس گونه شانه نزنید. بهتر است در حمام ساقه­ های مو را در حالی که آغشته به نرم کننده است، آرام شانه کنید تا به ریشه مو فشار نیاید. خارج از حمام می ­توانید از سرم ­ها و محلول­ های موجود در بازار که مو را نرم می­ کنند، استفاده کنید، سپس آرام موهای او را شانه بزنید. می­توانید کمی نرم ­کننده را در آب مخلوط کنید و در قوطی آبپاش مو بریزید و قبل از شانه کردن به موها­ی فرزندتان بزنید.

- میزان رشد و حالت مو­ژنتیکی است و ارتباطی با تراشیدن سربچه یا کوتاه کردن نوک موها ندارد. با این کارها انتظار نداشته باشید موی کودک تغییر حالت پیدا کند یا پر پشت شود. حتی ماسک ­های میو­ه ­ای یا ترکیب­ های گیاهی عجیب غریب نمی­ توانند این کار را انجام دهند.

- تنها کاری که می ­توانید برای تقویت­ موهای فرزندتان انجام دهید، این است که از همان شروع تغذیه تکمیلی بعد از 6 ماه اول رژیم غذای فرزندتان حاوی پروتئین و میوه و سبزی کافی باشد تا مواد مغذی مورد نیاز برای رویش مو به بدن برسد.

- برای مرتب کردن موهای سربچه بهتر است از برس یا شانه چوبی استفاده کنید زیرا شانه و برس­ های پلاستیکی با ایجاد الکتریسیته ساکن موها را در هم می ­تنند. بهترین برس ­ها، برس ­هایی با موی طبیعی هستند که چربی را از کف سر به ساقه موها انتقال می­ دهند.

- موهای فرزندتان را با کلیپس و کش محک نبندید زیرا به ریشه آن آسیب می ­رسد. موها را به هر روشی می­ بندید، نباید به ریشه فشار بیش از حد بیاید. کش مو باید با پوشش نخی یا پارچه ­ای پوشیده باشد کش پلاستیکی موها را از ساقه قطع می­ کند و ماسب نیست.

- برای مدل دادن به موی کودک بهتر است از اتو و سشوار داغ استفاده نکنید. بعد از حمام هم موها را ابتدا با حوله خوب آبگیری و بعد با باد ملایم سشوار با حوصله خشک کنید. باد مستقیم، نزدیک و داغ سشوار یا با کمک برس­ های سشوار که حالت چرخشی دارند و حرارت می ­دهند، باعث تبخیر رطوبت مو و خشکی آن می­ شود.

reza noei گفت:
سایت شما بسیار زیباست و سالن آرایشگاه شما بسیار حرفه ای میباشد
حامی گفت:
بهترین آرایشگاه کودک در تهرانپارس و شرق تهران